Türkiye’den bakınca hem fırsatlar hem de bazı zorluklar farklılaşıyor. Türkiye merkezli bir kişisel bakım ve kozmetik firması olarak dünyayı önemseyen bir marka yaratmak için sizlerin desteğiyle mücadele veriyoruz.

Türkiye’den Bakınca: Gerçekçi ve Etkili Sürdürülebilirlik Adımları

1. Yerel Üretim & Yerli Hammadde Kullanımı
Anadolu’daki doğal bitkiler (lavanta, kekik, adaçayı, çörek otu, zeytinyağı, defne vs.) kozmetik ürünlerde sürdürülebilir yerli içerikler olarak kullanıyoruz.
Yerli çiftçilerle iş birlikleri kurarak, üretimde doğrudan tedarik sağlamaya özen gösteriyoruz.  (kadın kooperatifleri, küçük aile çiftlikleri).
• Bu hem karbon ayak izinizi azaltır hem de Türkiye’deki tarımı ve kadın istihdamını desteklemeye adına çaba sarf ediyoruz.

2. Ambalajda Dönüşüm: Az Plastik, Çok Yenilik
• Türkiye’de hâlâ plastik yoğun kullanılıyor. Bu bizi farklılaştırma şansı sunuyor.
Refill sistemi Türkiye’de az ama yükselen bir trend. Pilot bölgelerde başlayarak yaygınlaştırma arzusundayız.
• Yerli üretim cam ambalaj, geri dönüştürülmüş plastik veya kağıt bazlı ambalaj tedarikçileriyle görüşmeler yapıyoruz. Burada daha etkili olmaya çalışıyoruz.
• “Ambalajını getir, indirim kazan” gibi kampanyalarla dönüşümü teşvik ediyoruz.

3. Su Kullanımı ve Temiz Üretim
• Türkiye su stresi yaşayan ülkelerden biri. Bu nedenle “suya saygılı” üretime dikkata çekmek için mücadele ediyoruz.
“Su içermeyen kozmetik” (solid şampuan, sabun, balm formunda ürünler) üretmek yenilikçi ve çevre dostu olduğunu bildiğimiz için o doğrultuda çalışmalar yürütüyoruz.
• Üretimde kullanılan suyu arıtıp tekrar kullanmak (atık su geri kazanımı) uzun vadede hem ekonomik hem ekolojik avantaj sağladığı bildiğimiz için bilinçlendirmelere azami özen gösteriyoruz.

4. Güven
Acvit Güzeli, doğallığı cildinde, zarafeti duruşunda, sorumluluğu ise yaşamında taşıyan kişidir. Güzelliğin sadece görünen değil, seçimlerle şekillenen bir değer olduğuna inanıyoruz.

• Kullanmadığımız, satmıyoruz.
• Doğayı koruyan ürünleri tercih ediyoruz.
• Cildi zararlı kimyasallarla değil, doğanın iyiliğiyle beslemeye gayret ediyoruz.
• Etik üretime, hayvan haklarına ve sürdürülebilir yaşama önem veriyoruz.
• Azla yetinmeyi, sade kalmayı, bilinçli tüketimi seçmeye yönlendiriyoruz.
• Güzelliğin önce sağlıktan, sonra bilinçten geçtiğini bilerek harekete ediyoruz. 

Acvit Güzeli, sadece güzel görünmek değil, güzel yaşamak ister.

5. Hikaye Anlatımı & Anlamlı Marka İletişimi
• Türkiye’de genç tüketiciler (özellikle 18-35 yaş arası) anlam arıyor. Bu kitleye karşı sorumlu olduğumuzu bildiğimiz için Sosyal ve çevresel duruş sergileyen bir marka gibi davranıyoruz.
• Acvit kozmetik olarak ulaştığımız alanlarda şeffaf davranıyoruz.

6. Geri Dönüşüm & Sosyal Projeler
• Türkiye’de evsel atıkların geri dönüşüm oranı düşük. Tüketiciyi bilinçlendirmek adına içerikler üretmeye gayret ediyoruz.
• Ürünlerinizin QR kodlarıyla “ambalaj nasıl geri dönüştürülür?” bilgisi vermek adına mücadele ediyoruz.
• Sosyal sorumluluk projelerine önem veriyoruz.

 
Back to Top
Ürün sepete eklendi